Saturday, December 1, 2012

tolonglah doktor

rabu 28/11/2012 aku ada appointment dengan doktor mata. disebabkan ini fisrt time pergi hospital muar dari batu pahat, maka saya mengambil masa hampir 2 jam untuk sampai ke hospital muar. dengan keadaan kereta yang hanya membenarkan saya memecut setakat 80km/j, jadi saya tiba di hospital pada 10.30pagi-setengah jam lewat dari waktu yang ditetapkan. punyalah ramai orang, jam 11.30 saya buat ujian penglihatan.tunggu dan akhirnya saya bergayut dengan mummy saya selama 50minit. jam hampit menunjukan 1 tengahari, kenapa masih ramai yang menunggu giliran untuk berjumpa doktor?dan nombor yang tertera 3003...sedangkan giliran saya 3027.jam 1.50 baru dapat jumpa doktor...doktor punya layanan fuh, kecik hati saya doktor.kalau mulut saya laser, dah lama saya sound doktor.kalau doktor tak makan tengahhari lagi, kami yang tunggu di luar itu pun belum makan lagi.saya yang masih muda, diluar tu ramai nya warga emas

oh no man...

minggu lepas 24 nov2012, saya pergi perodua servis tampin.sebelum pukul 12, purple saya sudah siap diservis.mak saya siap pesan, terus balik rumah jangan singgah mana-mana.baik mak. jalan okay, cuaca pun okay, dan kereta saya yang sememangnya sudah laju, lebih laju.ringan, baru lepas servislah katakan.tiba di gemencheh, tiba-tiba sekumpulan lembu keluar ke jalanraya, dari arah bertentangan. dan saya dalam keadaan cuba memperlahankan kereta.

tiba-tiba 2 ekor lembu berlari ke arah kereta saya dan dumppppppp.

salah seekor lembu itu tercampak ke jalan bertentangan.lembu itu terbaring di situ..owh no man...lembu tu mati ke, berdarah ke? owh no man. kalau lembu tu mati, kes naya ni.tiba-tiba lembu tu bangun, dan berjalan semula dengan kaki berdengkot. tergerak hati saya untuk berhenti di bahu jalan 5minit dari tempat kejadia dan ada warung koboi kat situ, mahu melihat kesan perlanggaran tadi. relaks, matikan enjin dan buka pintu.

owh no man, pintu kereta saya tak boleh dibuka.saya keluar juga, tengok penutup bonet depan dah terangkat di bahagia atas dan kemek.bumper depan dah lari dan pecah sikit. terus badan saya menggeletar, jantung saya kencang, takut, rasa nak nangis, menyesal..semua ada.saya telefon kak ngah saya, damn off pulak. saya telefon perodua tampin, dia minta saya hantar ke perodua semula sebab nak tunggu dia sampai ambil masa. untuk ke perodua semula ia mengambil masa 30 minit dari tempat kejadian. saya telefon kak ngah saya semula, alhamdulillah dapat. dia suruh tunggu, nanti dia sampai. saya telefon bff, untuk redakan perasaan terkejut. terima kasih bff

kak ngah dan abang ipar saya sampai.abang saya cek enjin, temperature semua okay. pintu yang tak boleh dibuka tu, dia umpil.alhamdulillah dah boleh buka.lepas tu dia test drive, dia cakap okay. nak repair kat mana??????ayoyo, dah lah takde sen...camne ni???call pakcik razak,mekanik kereta family...dia cakap okay  bawa kereta gi bengkel dia.

abang ipar aku yang drive kereta tu dan aku naik kereta kak ngah aku. sampai rumah, abang aku cakap better hantar perodua sebab kereta aku ada air bag.baru aku teringat, nasib baik air bag tak keluar tadi. telefon pakcik razak cakap tak jadi hantar kereta. aku tak makan nasi pun. hilang selera makan. mak aku telefon, suruh minum air yassin, air zam-zam, baca yassin dan mandi air yassin. aku jawab em.jangan main-main, nanti takut nak bawa kereta. yes, memang betul, teringat-teringat aku brek emergency, lembu tu tercampak.

esoknya aku gi pasar tani dengan kelajuan 40-60km/j sahaja.camne nak balik batu pahat ni?mau 3-4jam baru sampai. petang tu aku gi buat report polis. salah satu perkara yang menarik perhatian pn polis dan en sarjan adalah muka aku. they want to know, and i need to tell them about this disease. pukul 5 baru siap.dah petang so esok je lah balik batu pahat. aku gi fotostat police report tu, untuk simpanan aku.uncle tu bagitau kalau pergi workshop, cakap saya nak bayar sendiri.KENAPA ERKKK?kalau kita cakap claim insurans,
nanti masa wakil insurans datang dia pasang barang ori, lepas wakil insurans tu balik, dia cabut dan pasang barang second-hand. tapi dia claim ribu-ribu.kira dia tipulah.petang tu aku dah bawa 80km/j, tapi bila orang depan brek, aku dah kecut perut.takut jadi macam hari semalamnya.

pagi isnin(26/11), aku pergi cari kedai ketuk kereta. otak tak mampu nak berfikir, aku terus masuk perodua segamat. dia cakap kat sini tak boleh buat. perodua batu pahat, muar ada lah.perodua tampin pun ada. saya rasa better awak hantar perodua batu pahat, dekat dengan awak. okay, jom balik batu pahat.

dalam perjalanan balik batu pahat, ada kemalangan pulak, dan jenazah masih ada atas jalan. berderau darah aku.kecut perut, rasa nak nangis lagi sekali.saya bawa dengan kelajuan 80km/j, bila nak memotong lori sahaja baru speed 100km/j. alhamdulillah selamat sampai batu pahat. telefon perodua batu pahat tanya tutup pukul berapa.5.30 dia cakap...housemate aku pulak ada kelas. telefon k.junita minta temankan saya gi perodua, she said okay.

Mr Yew estimated cost repair around 3+++....and will takes 3 weeks because claim insurance. your car is safe but dont speed. just settle your important needed, then send your car with documents needed.
OH NO MAN.......


Thursday, November 22, 2012

saya suka awak

best tak?hehehehehe...tadi aku pergi tengok wayang.lagi sekali Istanbul aku datang.kali ini aku layan dengan kawan-kawan serumah.masih gelak besar bila sampai part dian terkejut tengok banyak kucing dalam rumah. tadi baru tengok aku dia dan tong sampah.best....saya suka awak tapi kenapa la susah sangat nak beritahu awak.saya nak cakap saya suka awak, awak tak perlu ubah diri awak untuk orang yang awak sayang. orang yang senyum sorang-sorang ni ada 2 jenis-satu sebab orang tu tengah bercinta dan lagi satu orang tu gila. kalau la awak tahu yang saya memang tengah angau kat awak. saya nak belajar sampai saya dapat phd. syok erk dapat pakwe cam amir haikal...=)

Friday, November 16, 2012

Istanbul aku datang

awak dah tengok cerita ni?saya dah tengok minggu lepas.best,rasa nak tengok lagi.
biar saya cerita...Dian(lisa surihani) nak pergi istanbul dengan harapan, Azad (tomok) akan lamar dia.
apa yang dirancang tak semestinya akan berlaku. masalah tempat tinggal, call sana, call sini, akhirnya jumpa la yang okay. dah dapat apartment dan dah bayar deposit untuk 3 bulan, baru tahu ada penyewa lain dalam apartment tu, and he is man, Harris(beto kusyairi). owh no man...dian dah kena tipu.damn! pity to her and azad almost busy-because he is medic student.  one day dian terserempak dengan a guy yang baru nak pakai baju salam-salam ngan harris. then dia buat assumption yang harris is gay. lupe pula, dian ni takut kucing, ada satu hari tu, masa dia sampai kat apartment ada 3 ekor kucing dalam apartment tu...kelakar la, dia macam orang gila, kesian harris.(this part korang kena tengok sebab tak tau nak cerita cam mana) oneday, azad came to the apartment.nak jadi cerita dian baru sampai and terus sorokkan barang harris, tiba-tiba bf harris keluar and nak pakai baju dan masa tu lah azad sampai.apalagi mengamuk la azad.dalam marah tu, harris pun sampai. harris halau azad balik. harris offer explain to azad.sampai uma azad, azad maki dian-cakap dian dah kena rewang.(this part memang serius rasa nak lempang je muka azad). as a gentleman, harris suh azad minta maaf kat dian, dia tak nak, apalagi drama tumbuk-menumbuk pun berlaku.and maa ni la ada one lady datang uma azad, and she is merlis,azad girlfriend. hahahaha kantoi sudah.dian ngan merlis lak gaduh. then terus harris tarik dia, and balik apartment. harris buatkan air-nescafe maybe....then cucikan rambut dia sebab kena lumur ngan aiskrim(merlis tepek aiskrim atas kepala dian). next night harris bawa dian keluar, jalan-jalan kat istanbul. bila balik uma, alamak azad dah tunggu.azad proposed dian and say sorry. esoknya dian nak balik malaysia dengan azad. sebelum nak naik teksi, harris datang.harris cakap jangan pergi kalau awak rasa apa yang saya rasa. korang rasa dian pilih siapa????jeng-jeng.best man win.

Thursday, November 15, 2012

gi sampling

31 oktober 2012-8.15pagi; berkumpul di dataran anggerik.bunyi cam ramai jer kan ahli rombongan.tak pun.Lek sing(boy) and siaw yi(girl) were already there. luckily Dr Chan not arrived yet....waiting for 5minutes, then Dr Chan came.waiting for the van and lorry then went to taman wira to pick up tools and another 3 maskulin guys..hehehe. and the best thing is i was the only malay in the group.for pray, i didnot have problem because the driver also pray. we arrived lumut at 4pm...sound like this-unexpected.the driver drove 140-150km/j, and still speed in the rain.scary right?at nite we eat together, except Dr chan. i just ate spaghetti, forget to tell we stayed at Marina Cove Resort. it was raining-while we ate sometimes black out.but my teammate is good,really enjoy the dinner.

then 8.30 on 1 november we go to lumut .took our breakfast, then go to jeti. by boat we arrived the HAN JUN 19-dredger.wow from here i know how they dredged.unfortunately i cant communicate with the captain and his staff because they cant speak english...pity to me.feel like want to learn mandarin languages

Thursday, September 27, 2012

kering@pokai

dulu masa tengah bergelar student biasa jer dengar-poket dah kering dah. Ini berlaku ketika hujung sem.aku?terasa juga, tapi masih mampu membeli nasi 2 kali sehari.ingatkan masa belajar jer, rupa-rupanya setelah bergelarpekerja pun sama juga. dulu sebelum ada kereta relaks jer, leh la nak makan mewah skt.bila dah ada kereta, nak makan kfc sekali seblan pun kena pikir 10x...teruk tak?boleh imagine sendiri kan...
so, i just hope setelah saya tamat belajar kali ini saya mampu memberi lebih sumber rezeki yang diperoleh kepada mak dan lain-lain.

design

teringat cikgu nuar minta aku design cover buku.aku pun call dia, tapi dia tak angkat.mesej je la, maybe dia takut nak angkat no baru.mesej, introduce diri then wow dia still nak aku design cover buku tu.thanks cikgu, kerana percaya dengan kebolehan saya. ari tu sembang ngan kak ana, seronok jer...yes i'm back.like Dr Azizi Yusoff said yesterday, body is viva, but the engine is BMW 5 series. yes, i should have the BWM engine inside my body.go ayin go!

Tuesday, September 18, 2012

student life

12 september 2012 i had registered as UTHM student. For two years i had wait for this time, alhamdulillah Allah give me this opportunity. Believe in yourself, you can do it.patience, and focus on your study.

31 august 2012 officially...

31 august 2012 officially i'm not alfitrah's staff any more.but i offered myself to be partimer at alfitrah.
worked as an assistant manager is not about glamour, big salary, no job to do....all about responsibility.
i'm sorry boss, i think i'm not good enough to be your assistant manager. thank you for giving me an opportunity to be somebody even though out off my background study. to my officemate,  thanks for give me experienced in handling human with different character.

Sunday, July 15, 2012

share

share not selling.thanks moksu for sharing some knowledge with me.hope we success it all things we did.

hoore hoore

i like this movie.full mark i give.i like it because this movie cover family, friendship, love, motivation...i really enjoy watched hoore hoore.thanks to production crew for make me feel enjoy while watching this movie.
i watched it twice at astro first.really satisfied rm15 for 7 people watched it including me two times.

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...