Saturday, August 8, 2015

ikan patin 3.5kg

menarik tak tajuk entri aku?

1 syawal tahun ni, kita orang raya kat pahang
one of sedara yang kat pahang tu ada kolam ikan
ada patin patin, talapia dan lain-lain.

adik bongsu aku tolong orang yang menjala tu
pergh bosar-bosar ikan ea

sedara aku bagi 4 ekor ikan, 2 patin, 2 talapia
patin ni sekor 3.5kg lagi sekor 3.8 kg.

aku teruja nak bedah ikan ni.
tak pernah aku siang ikan besar cam tu.
boleh tahan.
mengumpulkan sepenuh tenaga,
dengan parang yang tajam.

masa tu aku insaf, kagum dengan
orang-orang yang jual ikan.
ibu jari aku siap luka sebab kena parang yang sedang di asah.

malam tu susah nak tidur, sebab badan aku sakit.

No comments:

Post a Comment

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...