Friday, February 19, 2016

bonda

Bila bonda mengalirkan airmata....
aku tak pasti kenapa...
sedih sebab aku nak balik BP...atau kesian
sebab aku tiada duit.
yang pasti mata mak merah...

kalau cerita pasal mak aku, mesti aku touching plus kagum
sebab kan...mak aku ibu tunggal.
aku ada 6 adik-beradik...syukur 5 ada ijazah.
aku bukan nak highlight pasal ijazah...
aku nak cakap 
how strong my mum is...
beb, mak aku cikgu tadika je.
rezeki yang berkat...
anak-anak jadi orang.

Sebab tu bila ada kawan tanya
kenapa kau yang selalu balik kampung?
kau pun ada komitmen lain...

My answer...because yang kat kampung tu mak aku.
the only mum i have...
ladang pahala aku...
cukuplah pengorbanan mak aku selama 
besarkan aku sampai aku jadi orang...cukup laaa
Aku pernah terbaca kan...
walaupun kita gendong mak kita kat padang pasir,
takkan cukup membalas jasa mak kita.
apa yang kita buat baik kat mak ayah kita takkan
terbalas dengan apa yang mak ayah kita dah bagi kita.
so, jom...kita buat baik dengan mak ayah kita.

when i say NO...the person that can change
it to YES is my mother..(rahsia besar ni)


No comments:

Post a Comment

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...