Wednesday, December 23, 2015

trip huruhara

aku risau sangat untuk trip kali ni
tapi tak tahu kenapa


  1. Lambat buat meeting
  2. tak minta permission nak letak sample kat lab
  3. student yang ikut ni kejap 13 kejap 14. kejal remove, kejap add. Aku pening. tak pernah jadi sebelum ni.
  4. aku cakap jangan pakai t-shirt hitam ko degil, macam pernah pergi sampling lagak ko
  5. aku cakap beli air botol besar, ko beli botol kecil-Alasan ko nanti ada yang GELI nak SHARE. 4 kali aku gi trip macam ni takde pulak isu geli share air timbul.
  6. aku suggest kumpul barang jam 7.30, sebab kte gerak jam 9...ko cakap tak nak nanti berpeluh. Kan nak tidur dalam, nanti tak selesa. Ko cakap nanti malam GELAP. Lab tu ada lampu la.
  7. barang tu sikit giler. Dah sampai tempat yang ko suh letak, boleh pulak scoop and penyodok tertinggal kat lab. Setakat sekali trip je, dan barang-barang tu adalah container dan tong je, apalah sangat berpeluh nya. Pastu duk risau siapa nak jaga sebab tempat ko tumpang tu tutup kul 7. susah cakap ngan orang bijak, dia je betul.
  8. nak gerak tu lampu bas sebelah kiri tak menyala. Tunggu mekanik betulkan.
  9. dah gerak baru aku perasan kita tak baca doa pun.
  10. atas kapal boleh terlupa pulak nak bawa plastik.
  11. on the way ke jeti, boat terhenti tengah laut sebab minyak habis.
  12. settle jam 5. Suruh kumpul kul 5.30. Tiket feri 6 petang. Jam 5.35 ko tak keluar lagi dari masjid. Ada yang lapar giler. Atas feri 2 jam mmg kena grab something to eat. Kesian ada yang makan megi panas2 tahap melecur lidah.
  13. sampai langkawi kite g makan. Pastu g homestay. Yang ni drama berbayar.
  14. aku dah maklum yang akan share homestay. Memang dari awal diberitahu cam terkejut...takpe kte tgk dulu homestay tu macam mna. Alhamdulillah Allah tak izinkn kemungkaran. 
  15. owner uma tak tahu pun yang kteorg ni laki perempuan. Dia cakap saya tak Izinkan share uma. Ada pulak suara sumbang tidur je. Kwn aku cakap muka owner tu berubah. Aku tanya ada tak uma lain. Aku tny team cmne, tunang dia blh ckp share je la. Perempuan tdo dlm bilik, laki tdo luar. dia pulak...kalau akak risaukan saya, akak jaga je lah saya. Nak buat apa pun, nak tdo je. 
  16. Aku pun nak jaga aib team aku, aku ckp kalau aku nak gayut memalam nanti susah. Aku tak tahu dia dengar apa.
  17. owner cakap, kalau nk share mmg saya x bg. Lagi pun parents sy tgh buat umrah. Ni amanah kat saya. 
  18. Alhamdulillah selepas sesi nego dapat la 2 biliķ. Dan kos nye lagi murah dari homestay yang nak di share.
  19. aku lupa nak tanya ko malam tu, yang ko hadap sangat nak sHare uma tu kenapa?


No comments:

Post a Comment

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...