Wednesday, July 2, 2014

juadah berbuka

hi..hari ni berbuka makan apa?
banyaknya..tak senak ke makan banyak-banyak?

korang nak tahu tak juadah berbuka aku..
aku akan beli kuih dalam rm1-rm2,
nasi dan lauk yang dibungkus secara berasingan
air kaler-kaler ni kalau teragak je

sempoi kan...
biasanya aku berbuka dengan 1-2 biji kurma
air...air masak/ air kaler
pastu kuih 1-2 keping..
pastu dah...solat

tak makan nasi ke?
tak..aku memang jarang sangat
berbuka dengan makanan berat
time puasa bulan ramadhan..
ntah la beb..aku pun tak tahu nape..
kenyang? alhamdulillah kenyang

semalam aku cuba
berbuka dengan mee hoon goreng
aku tak beli kuih la..nanti membazirkan
aku habiskan mee hoon tu,
pastu solat maghrib...
relaks je okay je..
tetiba time terawih..
ngantuk bangat aku...ni la penangan makan mee hoon tadi

jadi  untuk hari ini...
aku tukar makan separuh maggi goreng n sebiji karipap
so far so good..kena makan banyak sebab
aku kena makan ubat plus
semalam aku tak makan nasi sebab
semut dah tolong makan kan....

ni lah menu berbuka aku...
kalau korang nak belanja
murah je..tak sampai rm10 pun
jimatkan...=)


No comments:

Post a Comment

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...