Wednesday, July 2, 2014

thesis

aku nak cerita pasal stress
ada beza dengan tension tak?

aku pun tak pasti la..
right now, aku tengah zon kritikal
zon menulis thesis..

untuk orang yang tak tahu
apakah isi kandungan thesis
meh sini che nak cite

thesis ini ditulis bersumberkan
kajian-kajian lepas..
tak sama dengan tulis surat cinta
tak sama ngan tulis novel cinta
memang tak sama..
kalau kau rasa tulis surat cinta tu susah
tulis thesis lagi susah beb
surat cinta boleh tulis sesuka hati, idea sendiri
tak perlu baca buku tuk tulis surat cinta

thesis lain beb
kau kena baca jurnal yang bukan 1..tapi dalam 50 keatas
yang berbahsa inggeris
yang kosa kata nya tak pernah jumpa dalam hidup
kau tak boleh copy and paste..tu palagarism namanya

habis nak buat macam mana?macam susah je
tahu pun kau susah...
aku cakap aku tengah writing
kau macam tak faham bahasa melayu
kang aku cakap mat salleh
kau lagi tak faham

penulisan thesis ni kena buat dalam keadaan aman
aku nak lepak library, aku tak tahan sejuk
aku duduk je kat meja tulis ni
dan menulis.....

1 comment:

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...