Tuesday, December 25, 2012

positif

kita ni memang kena cari benda-benda positif...tak kisahlah bahan bacaan ke, movie ke, kawan-kawan ke.ada kesan kat jiwa...ko pernah rasa kosong tak?aku kalau jiwa tengah kosong kan, macam orang tak betul..semua benda tak kena. tapi aku selalu ingatkan diri aku supaya kembali lah kepada Pencipta kita. bila kita positif, In Sha Allah kita susah nak buat benda yang bukan-bukan. Jom audit diri, aku suka ayat Prof Dr Muhaya ni...jom cek diri sendiri.apa yang aku dah sumbangkan pada keluarga, agama, bangsa dan negara? aku ni jaga baik-baik tak diri sendiri?setiap dengupan jantung yang Allah bagi pinjam kat aku sepanjang aku hidup ni, aku dah buat ape?saat aku tersentap dengan dengupan jantung, hela nafas yang dipersoalkan kegunaannya, aku janji akan jadi muslimah yang baik....andai Allah tak bagi aku oksigen, aku tak boleh bernafas....Semua pinjaman dari Allah...aku tiada apa-apa.

No comments:

Post a Comment

ebook 21 cerita murah rezeki

Hari ini hari terakhir untuk dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Bermula 12 tengah malam ini, harganya akan kembali ke asal, RM99. G...